Tuesday, September 7, 2010

Bulan Ramadhan

Salam sejahatera, untuk blog peribadi ini saya akan memberitahu tentang pengalaman saya berpuasa selama bulan Ramadhan. Berpuasa pada tahun ini amat susah kerana saya belum berpuasa selama setahun dan terus saya tidak rasa biasa. Selepas beberapa hari, saya sudah biasa bangun awal untuk sahur dan berpuasa. Masalah yang paling besar saya telah kawakan adalah semasa latihan badminton kerana latihannya sungguh memenatkan. Tetapi saya bernasib baik kerana jurulatih badminton amat memahami masalah kita menghadapi semasa berpuasa dan dia mengizinkan kita berehat jikalau kita rasa letih. Pada pendapat saya, berpuasa bukan sahaja menahan diri dari kelaparan dan dahaga tetapi juga menolong mencucikan dosa-dosa kita dan mendekatkan diri kepada Tuhan.

No comments:

Post a Comment